23 Mayıs 2015 Cumartesi

Şimdi Benimsin Yorumu | stealthreader




Kitabın Adı: Şimdi Benimsin
Yazarı : Güneş Demirel
Yayınevi : Ephesus
Sayfa Sayısı : 564
Liste Fiyatı: 25.00


Ön okuma için : http://www.birazoku.com/simdi-benimsin
Kötü bir başlangıçtı onlarınki. Ne Elif hak etmişti başına gelenleri ne de Fırat istemişti böyle olmasını. Bir gecede hayatlar değişmiş, hayaller yıkılmıştı...

  Zaman unutturabilir miydi kötü anıları?
  Affedebilir miydi günahı?

       Haksızlıkların en büyüğünü yaşayan Elif ailesi tarafından dışlanırken, felaketi olan insanlar tarafından sarıp sarmalanır. Her geçen gün  nefret ateşiyle bilense de, hayata tutunmaya çalışır.
       Fırat ise pişmanlıkları ve vicdanı ile savaşırken, Elif'in masumiyetine ve güzelliğine yenilir. Gün geçtikçe ilmek ilmek her hücresine işler Elif. Artık Fırat için hayatın amacıiaffedilmek ve kara sevdasına karşılık bulabilmektir.
       İki töre mahkumunun hayat yolculuğuna eşlik ederken, hem yüreğiniz acıyacak,hemde dev bir aşka tanık olacaksınız.



       Merhaba arkadaşlar. Şimdi Benimsin kitap yorumuyla karşınızdayım. Bu kitabı Gizem'le birlikte okuduk. O baya önce bitirdi fakat ben yeni bitirdiğim için yorum biraz gecikti.
       Öncelikle kısaca kitabın konusundan bahsetmek istiyorum. Fırat'ın nişanlısı Beril, Elif'in abisiyle kaçar ve Fırat aşiret baskısı altında kalır. Ya Beril ve Elif'in abisinin öldürülmesi ya da o aileden bir gelin alınması gerekiyordur. Bu sebeple Fırat Elif'e tecavüz eder ve mecburen gelip kendisiyle evleneceğini düşünür. Bu süreçte Elif'in ailesi Elif'e hiç destek olmaz, aksine Elif'i Kayseri'de biriyle evlenmeye zorlarlar. Fakat Elif mecburen Fırat ile birlikte Diyarbakıra'a gider ve evlenirler. Böylece olaylar başlamış olur.
       Elif ailesinden görmediği desteği Fırat'ın ailesinden görür. Gülizar Hanım ve Mehmet Bey Elif'e çok iyi davranırlar. Fırat'ın kardeşleri de Elif'i çok sever. Elif'in ailesinden ne kadar nefret ettiysem Gülizar Hanım'ı o kadar sevdim. Elif'e o kadar iyi davrandı ki kendi kızlarından ayırmadı diyebilirim. Kitaptaki favori karakterim kesinlikle Gülizar Hanım.
      Doğu'daki töre olayları, kadın cinayetleri vs konulu kitapları büyük ilgiyle okurum çünkü bu kitapların insanlarda az da olsa farkındalık yarattığına inanıyorum. Bu nedenle bu tarz kitapları herkese öneririm. 
      Kitabın konusu kadar anlatımı da güzeldi bence. Okurken hiçbir bölümde sıkıldığımı hatırlamıyorum. Yani yazar bir konuyu gereksiz yere uzatmamış bence, tam yerinde bırakmış. Anlatımın hem Elif'in hem de Fırat'ın ağzından olması da çok hoşuma gitti. Böylelikle her iki karakterin de olaya bakış açısını, duygu ve düşüncelerini öğrenebiliyoruz. Kısacası kitabı genel olarak beğendim. Sadece sonu bana biraz geçiştirme gibi geldi. Yani kitabın sonlarına doğru zaman atlanması hoşuma gitmedi. Onun dışında her şey çok iyiydi bence. Kitap alışveriş listenizi oluştururken bu kitaba bir göz atın derim ben.


Puanım:







1 yorum:

  1. Bu kitabı çıktığından beri almak istiyorum fakat yurt dışında yaşadığımdan dolayı mümkün değil. Şu an yengem Türkiye'de ve ısmarladım. Yorumunu okuduktan sonra pazartesiyi beklemek zulüm olacak sanırım. Çok güzel yorumlamışsın, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil