3 Mart 2016 Perşembe

4N1K Kitap Yorumu | kitapmiti

Kitabın Adı : 4N1K
Yazarı : Büşra Yılmaz
Yayınevi : Epsilon
Sayfa Sayısı : 482
Liste Fiyatı : 25.00











Yaprak; küçükken, markette annesinden sürpriz yumurta istediği için bulgur reyonuna sıkıştırılıp çimdiklenenler, ilkokul önlüğünün altına eşofman giyip okula gidenler, yeşil silgisini diş izi yapanlar ve kırmızı kapaklı tüm dersler kitabının saman sayfalarını silerken yırtanlar kadar sıradan bir kız çocuğuyken; birlikte büyüdüğü dört çılgın erkek arkadaşı yüzünden akranlarından biraz farklı bir kız haline gelmiştir. Dünyası, on iki yıllık dostları, gamzeli kahramanı Ali, tek ideolojisi3P (pizza, pijama, pislik) üzerine kurulu bir çılgın, Oğuz, sevgilisini kendi vesikalık resminden bile kıskanan demirli, Gökhan ve notları toplamda bile 100’e ulaşamayan çorap fetişisti tatlı çapkın Sinan’dan ibarettir. Kalbi dördüyle tıka basa dolu, hayatı onlarla rengârenk olduğu için aşka ne inancı vardır ne de ihtiyacı... Ama bir gün rutin (!) hayatı, doğum gününde gelen bir paket ile tümden değişir. Paketin içinde, gizemli bir âşıktan gelen, kızımızın asla giymeyeceği türden gösterişli bir elbise ve içinde de bir not vardır.





Herkese yeniden merhaba. Bugün sizlere çok uzun zamandır okumaya devam ettiğim ve bitmesin diye sürekli okumayı ertelediğim Büşra Yılmaz'ın 4N1K'yı yorumlayacağım. Ben 4N1K'yı daha hikaye olarak yazılırken okuyordum. Hatta ilk başta hikaye ararken görmüştüm ve bitmedi diye okumaya başlamamıştım. Daha sonra arkadaşlarımın ısrarı üzerine başlamaya karar verdim ve kitap olma aşamasına kadar geldik :D Tüyap'ta ilk aldığım kitap 4N1K idi. O kadar sevinmiştim ki alırken anlatamam. Çünkü 4N1K'nın yer ben de ayrı. Neyse ben başladım kitaba tekrar okuyor olmanın mutluluğu vardı ama ben kitabı bir türlü bitiremedim. Başka bir kitap ta okuyamıyordum. En sonunda Ocak ayında bitirdim. Hatta Ocak ayında bitirdiğim ilk kitap kendileri :D


Kitaba gelecek olursak ; Gökhan,Oğuz,Sinan,Ali ve Yaprak çok yakın arkadaşlar. Birbirlerine aşrı derece de bağlılar ki benim en sevdiğim nokta bu sanırım. Bir gün Yaprak annesinin zorla aldığı pembe bir gömleği değiştirmeye gittiğinde bir çocukla karşılaşır.Çocuk sevgilisine doğum günü için bir elbise almak istediğini ve aynı Yaprak'ın bedeninde olduğunu söyleyerek elbiseyi Yaprak'a denettirir. Daha sonra ise Yaprak doğum gününde elbiseyi kapısında bulur ve üstünde bu elbiseyi bana aşık olduğunda giyeceksin yazar. Ve olaylar burdan itibaren başlar. Sırık oğlanımız Barış Yaprak'ı kendine aşık etmek için elinden geleni yapar. Aa bir de unutmamamız gereken bir diğer nokta ise Ali. Ali çocukluğundan beri Yaprak' a aşıktır. Ama bizim saf çocuklarımız bunun farkında bile değildir.


Ben gerçekten kendi arkadaşlarım gibi benimsemişim kitabı.Gökhan'ın ürettiği değişik küfürler ve delicesine olan kıskançlığı,Oğuz'un pizza aşkı,Sinan'ın hareketleri,Ali'nin korumacılığı ve tabii ki de Yaprak'ın tüm o doğal tavırları. Gerçektende hepsine bayılıyorum. Kitap başlı başına çok doğal. Hiçbir yapmacıklık yok.Ali'nin o saf aşık hallerine öyle bayılıyordum ki anlatamam. Yıllar boyunca aşkını içinde yaşaması ve sırf Yaprak mutlu olsun diye yaptıkları.Anlata anlata bitiremem ben  bu kitabı.Cİdden çok bağlandığım bir kitap.Tabii bunda uzun zamandır okuyor olmamın da etkisi var. Hikaye daha ilk yayınlanmaya başladığı zamanlarda okuyordum ve elimde basılı haldeyken bitirdim. :D Okurken sürekli kahkahalar attığım bir kitaptı.Neredeyse her yerini işaretledim. 100 post it kullanmışım toplamda :D


Herkese şiddetle tavsiye ettiğim bir kitap.Belki bir klasik değil ama hayatın içinden o kadar çok şey katıyor ki size. Dostluk hakkında,sevgi hakkında. İlla bir klasik okumak gerekmiyor yani bir kitabın size bir şey katması için. Son zamanlar da okunan türlere yönelik yapılan eleştirilerden dolayı bunları da söylemek istedim. Herkesin okuma amacı  da farklı okurken kaptıkları da. Zevk almak için okuyoruz bir çoğumuz ya da bir şeyler öğrenmek için. İsteyen sadece aşk romanı okur isteyense klasik. Sırf klasik okumuyor diye yargılamak çok yanlış. Wattpad kitabı bu niye okuyorsun demekte. Herkes istediğini okuyabilir.


Arada kızgınlıklarımı da eklemiş olsam da umarım beğenmişsinizdir.Bir sonraki yorumda görüşmek üzere keyifli okumalar :*

 Büşra Yılmaz'ın Wattpad hesabı için -- Tıklayınız.

Puanım;



0 yorum:

Yorum Gönder