3 Mart 2016 Perşembe

Çevrimiçi Kız Kitap Yorumu | kitapmiti


Kitabın Adı : Çevrimiçi Kız
Orjinal Adı : Girl Online
Yazarı : Zoe Sugg
Yayınevi : Pegasus
Sayfa Sayısı : 360
Liste Fiyatı : 25.00

Twitter'da 3,5 milyon, Instagram'da 4,5 milyon ve Youtube'da 8 milyon takipçiye sahip internet fenomeni ve Zoella blogunun yaratıcısı Zoe Sugg'ın ilk romanı.

Hakları 35 ülkeye satıldı ve sadece İngiltere'de 400.000'in üzerinde satışa ulaşarak 2014'ün en hızlı satan kitabı oldu. Yayımlandığı ilk hafta satış rekoru kırarak E. L. James, J. K. Rowling, Stephenie Meyer ve Dan Brown gibi yazarları geride bıraktı. Penny'nin bir sırrı var.

Penny, Çevrimiçi Kız rumuzuyla arkadaşlık, erkekler, çılgın ailesi ve hayatını ele geçirmeye başlayan panik ataklarla ilgili hislerini blogunda paylaşmaktadır. İşler iyice sarpa sarınca, ailesi hava değişiminin Penny'ye iyi geleceğini düşünerek onu hemen New York'a götürür. Burada, muhteşem yakışıklı gitarist Noah'ya ilk görüşte âşık olan Penny, aralarında geçen her şeyi blogunda anlatmaya başlar. Ancak Noah'nın da bir sırrı vardır; Penny'nin herkesten gizlediği blogger kimliğini ve en yakın arkadaşıyla ilişkisini tehdit edecek kadar büyük bir sır…

"Her zaman bir kitap. yazmayı hayal etmiştim. Bu hayalimin gerçekleştiğine inanamıyorum. Çevrimiçi kız benim ilk romanım ve onu okuyacağınız için çok heyecanlıyım."
-Zoe-
(Tanıtım Bülteninden)


Yeniden herkese merhaba. Bugün sizlerle benim çok çok uzun zamandır takip ettiğim ve gerçekten bayıldığım blogger,youtuber Zoella'nın kitabı olan Çevrimiçi Kız (Girl Online) 'nın yorumunu yapacağım. Ben çok uzun zamandır Çevrimiçi Kız'ı okumak istiyordum. Hatta sırf çevrilmedi diye ingilizcesini almayı planlıyordum. Sonra kitap çevrildi ve ben yine almadım :( Birden bire o kadar popüler oldu ki kitap açıkçası alıp okuyasım gelmedi. Daha önceden belki okurum diye tabletime e book olarak indirmiştim ve geçenlerde Tehlikeli Temas'tan sonra ne okusam diye düşünürken gözüm Çevrimiçi Kız'a takıldı ve böylelikle başladım. Sınavımdan dolayı anca iki günde bitirebildim ama fazlasıyla kısa ve bir kaç saatte bitebilecek bir kitap normalde zaten fazlasıya akıcı bir kitap bu da daha kolay okunmasını sağlıyor.
Kitabımızın konusuna gelecek  olursak; Penny Çevrimiçi Kız rumuzuyla bir blog yazmaktadır. Bu blogta arkadaşlıkları,ailesi ve diğer tüm duygularıyla ilgili yazılar paylaşmaktadır. Ancak bir gün olaylar iyice karışır ve ailesinin de iş nedeniyle New York'a gitmesi gerekmektedir. Penny de en yakın arkadaşı Elliot ile beraber ailesiyle beraber New York'a gider. New York'ta bir düğünün organizasyonu yapmaktadırlar  ve Penny burada Noah ile tanışır. Noah ile çok iyi anlaşan ve birden bire kaptıran Penny New York'un tadını çıkarır. Ancak Noah hakkında bilmediği şeyler vardır.
Kitaba ilk başladığımda açıkçası çok beklentim olduğundan mıdır yoksa stresli olduğum bir günde başladığımdan mıdır bilmiyorum ama kitaba bir türlü ısınamamıştım. Olaylara bir türlü adapte olamıyordum ve kesin beğenmeyeceğim diyerek okumaya devam ediyordum. Ancak kitap biraz daha sonlara doğru beni çok sarmaya başladı. Beni çok tatmin edemese de hoşuma giden bir kitap oldu. Yine de daha güzel olmasını ve bayılarak okumayı isterdim.
Kitapta en sevdiğim şeylerden biri Penny ile en yakın arkadaşı Elliot arasındaki ilişkiydi. O kadar doğal ve samimilerdi ki çok hoşuma gitti. Aynı yerlerde oturmalarından ve evlerinin yan yana olmasından dolayı kendi aralarında şifreler oluşturmuşlar ve odalarından birbirleriyle iletişime geçiyorlardı. Bu cidden çok hoşuma gitti. Sonra Penny'nin doğal halleri ve tabii ki de bir blogger olmasını çok sevdim. Ah bir de fotoğrafçılıkla uğraşması var tabii. Farkettim ki Penny karakterini gerçekten çok sevmişim.Noah ise aşık olduğum bir karakter olmasa da sevdim. Yine de dediğim  gibi kitapta bir eksik vardı. Bir şey eksikti sanki. Ve birazda basit geldi bana. Dilinin akıcı olmasından dolayı kolaylıkla okudum ve sıkılsam bile ilerleyebildi kitap. Hızlı bir şekilde okunacak ve hemen bitecek çerezlik kitaplardan. İkinci kitabı da muhtemelen okuyacağım ama yine e book olarak  okurum.  :D
Kapak tasarımından da söz etmek istiyorum. Mavi zaten çok sevdiğim bir renktir. Üstündeki küçük fotoğraflar ile çok şirin bir kapak olmuş. Orjinal kapağın basılması gerçekten çok güzel olmuş.
Bir sonraki yorumda görüşmek üzere keyifli okumalar :*
 Puanım;



0 yorum:

Yorum Gönder