10 Eylül 2015 Perşembe

SAP Silik Aksi Paspal Yorumu | kitapmiti

Kitabın Adı : SAP (Silik,Aksi,Paspal)

Orjinal Adı : The Duff

Yazarı : Kody Keplinger 

Yayınevi : Pegasus

Sayfa Sayısı : 288

Liste Fiyatı : 22,50











O içimizden biri. Hatta belki de sizsiniz…

Bazen en büyük aşklar gerçekten de nefretle başlar…

On yedi yaşındaki Bianca Piper sivri dilli fakat vefalı bir dosttur ancak arkadaşları kadar güzel olmadığını düşünmektedir. Ayrıca neredeyse okuldaki bütün kızlarla birlikte olmuş çekici Wesley Rush'ın cazibesine kapılmayacak kadar da akıllıdır. Aslında Bianca ondan nefret etmektedir ve Wesley de ona "Sap" lakabını takmıştır.

Ailesiyle işlerin yolunda gitmediği bir gün Bianca kafasını dağıtacak bir şeylere ihtiyaç duyar ve kendini Wesley'yi öperken bulur. İşin kötüsü, bundan hoşlanır da... Sorunlarından kaçmak isteyen genç kız, Wesley'yle duygusallıktan uzak bir ilişkiye başlar.

Ancak olaylar hiç beklemediği şekilde gelişir: Wesley'nin çok da kötü bir dert ortağı olmadığı, onun da hayatının altüst olduğu ortaya çıkınca Bianca dehşetle, nefret ettiğini düşündüğü çocuğa âşık olmaya başladığını fark edecektir...

"Gençlik edebiyatında eşine az rastlanır, karmaşık bir ilişkinin romanı. Sap'ta ergen diyaloglarının, gerçek hayattan karakterlerin ve eğlenceli anların ardı arkası kesilmiyor." Kirkus Reviews

"Heyecanlı ve iddialı. Elimden bırakamadım." Simone Elkeles, New York Times çoksatan yazarı

"Sert, ateşli, ince düşünülmüş ve son derece gerçekçi. Sap son zamanlarda çıkan en iyi gençlik romanı." 
-Elizabeth Scott-

"İlgi çekici ve keyifli bir hikâye."
- Teen Titles-

"Sap sivri dilli ve eğlenceli olduğu kadar duygusal açıdan da çalkantılı. Kitabı bitirdikten sonra uzun süre aklımda kaldı."
-Mandy Hubbard-

"Genç yazar dürüst, hüzünlü ve karmaşık cinsel tecrübeler yaşayan bir başkahraman yaratarak tüm övgüleri hak ediyor.
Sap'ı yıllarca tüm arkadaşlarınıza tavsiye edeceksiniz." 
-Romantic Times-


Herkese yeniden merhaba. Uzun zamandır çıkmasını beklediğim ve fazlasıyla merak ettiğim bir kitap olan SAP'ın yorumuyla karşınızdayım.Normalde fuara kadar kitap almamaya söz vermiştim almak için biraz bekleyecektim. Ama arkadaşlarımızla yaptığımız çekiliş ile Gülşah bana bu kitabı aldı. 

Öncelikle kitabın konusundan biraz bahsetmek istiyorum.Bianca 17 yaşında ve Jessica ile Casey adında en yakın arkadaşları vardır. Ancak Jessica ve Casey kendisinden daha güzeldir.Daha doğrusu Bianca bu şekilde düşünmektedir. Arkadaşları ile oldukça samimi ve gerçek dostlardır. Okuldaki diğer tüm kızlar ise Wesley Rush 'ın peşinde koşmaktadır. Bianca daha önce yaşadığı başarısız bir ilişkiden sonra erkeklerden tamamen uzaklaşmıştır. Bu nedenle de Wesley Rush'ın peşinden koşan kızlardan biri değildir ve aslında Wesley'den son derece nefret etmektedir. Bir partide Wesley'nin kendisine "Sap" lakabını takmasıyla da daha fazla nefret eder. 

Ailesiyle de işleri yolunda gitmeyen Bianca kafasını dağıtmak istemektedir. Bu yüzden arkadaşlarıyla konuşmak yerine kendini Wesley'i öperken bulur. Wesley duygusal hiç bir şey istememektedir ve asla o bir kızın peşinde koşmaz,kızlar onun peşinde koşar. Acaba Bianca ve Wesley'in arasında olanlardan sonra Wesley Bianca'nın peşinden koşacak mıdır?

Belki duymuşsunuzdur " 5 Film Önerisi " adlı yazımda "The Duff" adındaki bir filmden bahsetmiştim. Bu kitaptan uyarlanan bir film ve ben filmi çok beğenmiştim. Aslında kitabı bu denli merak etmemin sebebi de filmiydi. Filmini bu kadar sevdiysem kitabını daha çok severim diyordum. Ama okurken farkettim ki aslında kitap ve film arasında bir bağlantı yok. Tamam karakterler aynı ama aslında konu ana hatları dışında oldukça farklı. Mesela filmde Wesley , Bianca'nın yan komşusu ve çocukluk arkadaşıydı. Yine de ikisini de ayrı sevdim. Kitapta filmde çok hoş. Konu tamamen farklı olsada. Buarada filmin fragmanını aşağıya koyarım.

Kitabın anlatımı çok güzeldi. Tam reading slumpta okunmalık ,çerezlik bir kitap. Bianca karakterini çok sevdim. Bir kaç yerde beni sinirlendirse de. Kızların arkadaşlığı çok güzel işlenmişti. Ve Wesley karakteri de favori erkek karakterlerimden. Okumanızı tavsiye ederim. Beni çok mutlu eden bir kitap oldu kendisi. Fazlasıyla sevdim. Eğer filmi izlemediysenizde filmini de izlemenizi öneririm.

Bir sonraki yorumda görüşmek üzere keyifli okumalar :*


                                       
                                      


Puanım ;

0 yorum:

Yorum Gönder